샐러드랩 서비스 이용 약관
본 약관은 주식회사 샐러드랩 (이하 “샐러드랩”) 이커머스 IT솔루션 서비스인 알파솔루션(알파리뷰, 알파업셀, 알파푸시, 알파애즈 “https://alph.kr“, 및 아임리포트 “https://imreport.io”)(이하 “서비스”) 의 이용과 관련된 조건 및 제반 사항을 다룹니다.
본 약관은 샐러드랩과 서비스를 직접적으로 활용하는 쇼핑몰 관리자(이하 “고객사”), 그리고 리뷰 작성, 상품 추천 등 서비스에 직간접적으로 영향을 받는 유저(이하 “고객”) 사이의 계약입니다. 고객 또는 고객사는 회원가입을 통해 약관에 동의하거나, 회원가입 절차가 없는 경우 서비스를 실제 이용함으로써 본 약관에 대하여 동의한 것으로 간주됩니다. 회원가입을 하지 않은 고객에 대하여는 서비스 기능 중 일부의 제공이 제한될 수 있습니다.
고객 또는 고객사가 미성년자인 경우에는 법정대리인의 동의를 얻은 후 서비스를 이용하십시오. 귀하가 고객 또는 고객사를 대신하여 본 약관에 동의하는 경우 귀하는 해당 고객에게 이용 약관이 적용되도록 할 수 있는 모든 권한이 귀하에게 있음을 진술하고 보증합니다. 본 약관의 내용에 동의하지 않거나 동의할 권한이 없다면, 어떠한 방식으로든 서비스에 의하여 제공되는 기능을 어떠한 방식으로든 사용 또는 참여하지 말아 주시기 바랍니다.
1. 용어의 정의
1. “서비스”는 샐러드랩이 소프트웨어를 통하여 고객에게 제공하는 일체의 서비스를 의미하며, 세부 서비스를 통칭하여 ‘알파솔루션’(또는 ‘알파앱스’)라고 정의합니다.
2. “알파리뷰”는 샐러드랩이 고객사의 웹사이트에 탑재하거나 소프트웨어(데스크탑 및 모바일 애플리케이션을 포함)의 방식으로 개발 및 운영하는 후기작성관리 솔루션 서비스를 의미합니다
3. “알파업셀”은 샐러드랩이 고객사의 웹사이트에 탑재하거나 소프트웨어(데스크탑 및 모바일 애플리케이션을 포함)의 방식으로 개발 및 운영하는 상품 추천 솔루션 서비스를 의미합니다.
4. “알파푸시”는 샐러드랩이 고객사의 웹사이트에 탑재하거나 소프트웨어(데스크탑 및 모바일 애플리케이션을 포함)의 방식으로 개발 및 운영하는 고객관리/메시징/ CRM 솔루션 서비스를 의미합니다.
5. “알파애즈”는 샐러드랩이 고객사의 웹사이트에 탑재하거나 소프트웨어(데스크탑 및 모바일 애플리케이션을 포함)의 방식으로 개발 및 운영하는 온라인 광고 자동화 솔루션 서비스를 의미합니다
6. “아임리포트(https://imreport.io)는 샐러드랩이 고객사의 웹사이트에 탑재하거나 소프트웨어(데스크탑 및 모바일 애플리케이션을 포함)의 방식으로 개발 및 운영하는 마케팅 데이터 분석/보고/관리 솔루션을 의미합니다.
7. “고객사”란 ‘서비스’를 활용해서 직접적인 업무를 수행하는 개인 또는 법인 고객사를 말합니다.
8. “고객”은 고객사를 통해 “서비스”와 연결되는 모든 개인 또는 법인 소비자를 말합니다.
9. “유저”는 “고객사”와 “고객”를 포괄한 서비스 유저를 의미합니다.
10. “데이터”란 “유저”가 서비스 상에 게시하거나 이를 통하여 전송하는 글, 사진, 영상, 파일 기타 일체의 정보 혹은 콘텐츠를 의미합니다.
11. “계정”은 서비스 이용을 위하여 “서비스”에 생성되어 데이터가 기록 되고, 서비스를 이용할 수 있게 만드는 “유저”의 아이디를 의미 합니다.
2. 서비스의 이용
고객은 서비스를 이용하는 경우 회원가입을 통하여, 고객사의 웹사이트에 탑재된 해당 서비스의 이용을 통하여 본 약관에 따른 서비스 이용을 시작합니다. 고객은 회원가입 또는 절차를 통하여 이메일 형식의 사용자 ID와 비밀번호를 설정하여 계정을 만들거나, 서비스가 고객사의 웹사이트에서 생성된 주문 정보를 통해 고객의 계정을 임의로 생성합니다.
샐러드랩은 유저에게 본 서비스를 이용할 수 있는 개인적이고 양도불가능하며 비독점적인 라이선스를 부여합니다. 하지만 샐러드랩이 서비스와 관련하여 제공하는 웹사이트, 애플리케이션, 소프트웨어 기타 일체의 정보 및 자료에 대한 특허권, 저작권 기타 일체의 지식재산권은 샐러드랩에게 있으며, 본 서비스의 이용 이외에 샐러드랩의 지적재산권을 사용하는 권한까지 부여한 것은 아닙니다.
해당 로그인 정보를 유지하고 보안을 지키는 것은 유저의 책임입니다. 유저는 자신의 계정이 동의 없이 제3자에 의해 사용되고 있는 것이 발견될 경우 즉시 [email protected]에 이를 통보하여야 합니다.
샐러드랩은 지속적으로 서비스의 품질 및 고객 경험을 개선해 나갈 의무와 책임이 있습니다. 이를 위하여 고객의 사전 동의 없이 서비스의 특정 기능 혹은 디자인을 변경하거나 중단할 수 있는 권리를 가집니다.
제3자가 제공하는 서비스의 애드온(add-on) 또는 서드파티 서비스의 관련한 법률관계는 본 약관의 적용을 받지 않습니다.
유저는 본 약관에 따른 가지는 권리 및 계약상 지위를 제3자에게 양도, 판매, 담보제공 등 처분할 수 없습니다.
3. 산업 표준 및 관련 법규와의 부합성
본 약관에서 정하지 아니한 사항과 본 약관의 해석에 관하여는 「전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률」, 「약관의 규제에 관한 법률」, 「정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률」 등 관련 법령에 따릅니다.
샐러드랩은 서비스 운영과 관련하여 필요한 경우 별도의 서비스 운영정책을 둘 수 있습니다.
4. 데이터에 대한 권한 및 책임
샐러드랩은 서비스를 제공하고 운영하기 위한 범위 내에서 유저가 게시 또는 전송하는 데이터를 전세계에 대하여 사용, 저장, 수정, 복제, 공중송신, 전시, 배포 등의 방법으로 이용하는 권한을 가집니다. 유저는 본 약관에 동의함으로써 샐러드랩이 이러한 권한을 갖는 것에 동의합니다. 이 권한은 서비스의 제공 및 운영 목적 이외에 다른 어떠한 목적으로도 사용되지 않습니다.
샐러드랩은 데이터가 법령이나 본 약관 또는 사회상규에 위반된다고 인정하는 경우 이를 삭제하거나 해당 데이터에 대한 접근을 차단할 수 있으며, 해당 데이터를 게시 또는 전송한 고객의 서비스 이용을 제한할 수 있습니다. 단, 샐러드랩이 데이터를 확인하고 검토하거나 삭제 또는 차단을 할 의무를 가지지는 않습니다.
샐러드랩은 데이터를 저장하고 처리하는 모든 시설이 안정적이고 완전하게 운영될 수 있도록 최선을 다합니다. 그렇지만 샐러드랩은 데이터가 천재지변 등 불가피한 사유 또는 과실에 의해 삭제되는 경우에 그 백업을 제공할 의무를 부담하는 것은 아닙니다.
5. 회사의 의무
1. 샐러드랩은 관련 법령과 “약관”을 준수하며, 계속적이고 안정적으로 “서비스”를 제공하기 위하여 최선을 다하여 노력합니다.
2. 샐러드랩은 “유저”가 안전하게 “서비스”를 이용할 수 있도록 개인정보(신용정보 포함) 보호를 위하여 보안시스템을 갖추어야 하며 개인정보처리방침을 공시하고 준수합니다.
3. 샐러드랩은 “서비스” 이용과 관련하여 “유저”로부터 제기된 의견이나 불만이 정당하다고 인정될 경우 이를 처리하여야 하며, “서비스” 내 공지사항, 전자우편 등을 통하여 “유저”에게 처리과정 및 결과를 전달할 수 있습니다.
4. 샐러드랩은 “고객사”의 “서비스” 이용에 따른 쇼핑몰의 매출정보, 주문정보 등 공개되지 않은 정보를 “고객사”의 동의 없이 제3자에게 제공할 수 없습니다.
5. 샐러드랩은 과학기술정보통신부(거짓으로 표시된 전화번호로 인한 유저 피해 예방 등에 관한) 고시 제 4 조, 제 5 조, 제 7조에 따라 거짓으로 표시된 전화번호를 송신한 자는 “고객사”의 회선을 제공 중지 할 수 있습니다.
6. 샐러드랩은 발신번호의 변작방지를 위해 번호인증을 통한 발신번호 사전등록 서비스를 제공 및 운영합니다.
7. 샐러드랩은 “고객사”의 회원 가입 시 타인의 명의를 도용한 부정가입을 방지하기 위해 서류인증을 통해 본인인증절차를 운영 합니다.
8. 샐러드랩은 “고객사”가 발신번호 사전등록 및 본인인증절차를 거친 후 서비스를 제공해야합니다.
9. 샐러드랩은 “고객사”의 “서비스”이용에 따른 쇼핑몰의 리뷰정보, 상품정보 등 일반적으로 공개된 정보를 “고객사”의 이익증진목적에 한하여 활용할 수 있습니다. “고객사”는 이에 거부의사를 표시하면 샐러드랩은 리뷰 정보, 상품정보 등을 활용할 수 없습니다.
6. 고객사의 의무
1. “고객사”는 관련 법령, “약관”, 서비스운영정책, 이용안내 및 샐러드랩이 공지하거나 통지한 사항 등을 준 수하여야 하며, 기타 샐러드랩의 업무에 방해되는 행위를 하여서는 안 됩니다. (예: 고객사 웹사이트가 불법 정보를 담고 있거나 법령을 위반하는 내용으로 구성하는 경우 등 포함)
2. “고객사”는 회원가입 시 부정가입 방지를 샐러드랩이 제공하는 인증방법으로 본인인증을 거친 후 서비스를 이용하여야 합니다.
3. “고객사”는 “고객사계정”을 “서비스”를 이용하기 위한 용도로만 사용하여야 합니다.
4. “고객사”는 어떠한 경우에도 샐러드랩의 사전 승낙 없이 아래와 같은 행위를 하는 에이전트(agent), 로봇 (robot), 스크립트(script), 스파이더(spider), 스파이웨어(spyware) 등의 수단을 제작, 배포, 설치하거나 이를 유도하여서는 안 되며 기타 부정한 방법 등을 통해 아래와 같은 행위를 하거나 그러한 시도를 하여서 는 안 됩니다. 1. 샐러드랩이 제공하지 않는 방식으로 “서비스”에 접속하는 행위 2. 노출횟수 및 클릭횟수를 부정하게 생성하거나 증가시키는 행위 3. 샐러드랩의 서버 및 설비 등에 부하를 야기하는 행위 4. 기타 “서비스”의 정상적인 운영을 방해하는 행위
5. “고객사”는 구매한 “서비스” 이용 권한을 타인에게 대여하거나 양도하여서는 안 되며, 타인이 구매한 “서비스” 이용 권한을 대여 받거나 양수하여서도 안 됩니다.
6. “고객사”는 자신의 “계정”을 샐러드랩의 동의 없이 타인의 웹사이트, 상품, 서비스 또는 타인에 관한 정보 등을 광고하기 위한 목적으로 사용하여서는 안 됩니다.
7. “고객사”는 고객사 정보에 고객사 및 고객사 측의 직원이 아닌 타인의 정보 또는 허위의 정보를 기재해 서는 안 됩니다.
8. “고객사”는 “서비스”에 관한 자료와 이용요금 등 서비스신청에 대한 정보 등 “서비스” 이용과정에서 취 득한 일체의 정보를 제3자에게 제공, 공개 또는 누설하여서는 안 됩니다.
9. “고객사”는 “서비스” 제공 또는 본 조 위반여부를 확인하기 위해 샐러드랩이 자료 또는 접근권한의 제공 및 관련사실에 대한 소명을 요청하는 경우에는 이에 성실히 임하여야 합니다.
10. “고객사”가 샐러드랩의 귀책 없이 “약관” 또는 관련 법령을 위반하여 제3자가 샐러드랩을 상대로 민·형사상 등의 문제를 제기하는 경우 “고객사”는 해당 문제해결을 위해 적극 협조하여야 하며, 이와 관련하여 샐러드랩 에 손해가 발생한 경우 손해를 배상합니다.
11. “고객사”는 발신번호의 변작방지를 위해 번호인증을 통해 발신번호 사전등록 후 서비스를 이용하여야 합니다.
7. 고객의 의무
고객은 서비스 이용과 관련하여 다음과 같은 행위를 하여서는 아니 됩니다.
1. 샐러드랩, 고객사 또는 제3자의 저작권, 상표권, 특허권 등의 지적재산권, 명예권, 프라이버시권, 기타 법령상 또는 계약상의 권리를 침해하는 행위
2. 폭력적인 표현, 성적 표현, 성별, 사회적 신분 등에 관하여 차별하는 표현 기타 반사회적이거나 타인에게 불쾌감을 주는 표현을 하는 행위
3. 동일하거나 유사한 메시지를 반복적으로 또는 다수를 상대로 송신하는 행위 기타 스팸으로 판단되는 행위
4. 기술적인 수단을 사용하여 서비스를 불법으로 조작하거나 서비스의 서버와 네트워크 시스템에 지장을 주는 행위
5. 서비스의 소프트웨어를 역설계하거나 소스 코드의 추출을 시도하는 등 서비스를 복제, 분해 또는 모방하거나 기타 변형하는 행위
6. 기타 법령 또는 사회상규에 위반되는 행위
8. 서비스 범위 및 이용요금
샐러드랩은 고객사에게 제공한 서비스와 관련하여 일정 금액의 이용요금을 청구할 수 있습니다.
샐러드랩이 제공하는 서비스 등의 가격, 지급방법, 지급시기 등 구체적인 사항은 웹사이트 등을 통해 게시됩니다. 서비스의 범위 및 내용, 서비스 이용요금 등 관련 제반 사항은 샐러드랩의 정책에 따라 수시로 변경될 수 있습니다.
고객은 서비스 이용과 관련하여 고객이 무선인터넷 또는 인터넷을 이용하는데 필요한 비용을 자신의 책임 하에 부담하며, 샐러드랩은 이와 관련한 일체의 책임을 부담하지 않습니다.
9. 고객 정보 관리
샐러드랩은 원활한 서비스 제공을 위하여, 유저로부터 일정한 정보를 제공받을 수 있습니다. 샐러드랩은 서비스 제공에 필요한 범위 내에서 적절한 방법으로 유저 정보를 처리합니다.
샐러드랩은 고객의 서면요청 혹은 해지 기타 본 계약 종료 시 고객으로부터 수취하였던 정보를 파기하거나 고객에게 반환합니다. 개인정보 보호법 기타 관련 법령에 따라 고객이나 고객 개인 정보 관리자가 개인이나 관계 당국에 고객 개인 정보에 대한 관련 정보 또는 액세스 권한을 제공해야 하는 경우, 샐러드랩은 그에 필요한 협력 의무를 다합니다.
고객 개인정보의 보호 및 그 처리에 대하여는 관련 법령 및 샐러드랩의 개인정보처리방침이 적용됩니다. 샐러드랩이 서비스상에 게재, 공시하는 개인정보처리방침은 본 약관의 일부를 구성하며 고객은 그 내용에 동의합니다. 샐러드랩은 고객의 귀책사유로 인하여 노출된 고객정보에 대하여 어떠한 책임도 부담하지 않습니다.
10. 거래에 관한 사항의 게재
서비스의 관리 화면, 웹사이트, 애플리케이션, SMS, 전자우편 등을 통하여 고객사의 광고, 정보 및 고객과 고객사 간의 거래에 관한 영수증, 예약 현황, 결제 내역 등이 게재될 수 있습니다. 고객은 광고가 포함된 전자우편에 대한 수신을 거절할 수 있습니다.
샐러드랩은 고객사의 대리인, 대행인, 중개인이 아니며 광고 및 거래에 관한 사항은 오직 고객사의 명의로 제공되는 것입니다. 샐러드랩은 해당 사항에 관한 내용의 사실 여부를 보증하지 않습니다. 샐러드랩은 고객과 고객사 사이의 거래에 관하여 일체의 책임을 부담하지 않습니다.
11. 서비스의 중단 및 종료
샐러드랩은 법령, 행정처분 또는 영업상, 기술상의 사유로 고객에게 통지한 후 서비스의 전부 또는 일부의 제공을 일시적 또는 영구적으로 중단 또는 종료할 수 있으며, 장비의 유지 보수, 점검 및 기능 장애가 발생하는 경우 일시적으로 사전 통보 없이 서비스의 제공을 중단할 수 있습니다.
12. 서비스 이용계약의 해지
고객은 샐러드랩과의 서비스 이용계약을 해지할 수 있습니다. 샐러드랩은 고객의 해지 요청이 있는 경우 지체없이 그에 따른 조치를 취하여야 합니다.
샐러드랩은 고객이 본 약관상 의무를 위반하거나 마지막 접속시점으로부터 1년이 경과한 경우, 기타 서비스 제공을 거부할 만한 합리적인 사유가 존재하는 경우 사전 통지 없이 해당 고객과의 서비스 이용계약을 해지할 수 있습니다.
서비스 이용계약이 해지되는 경우, 샐러드랩은 관련 법령 및 개인정보처리방침 등에 따라 샐러드랩이 보유하여야 하는 정보를 제외한 고객의 개인정보 및 데이터 등 일체의 정보를 삭제합니다. 해지가 철회되더라도 삭제된 정보는 복구되지 않을 수 있습니다.
13. 면책
유저는 (1) 유저 본인이 본 약관의 특정 조항을 위반하여 혹은 (2) 유저가 서비스를 이용하는 과정에서 샐러드랩에게 책임이 없는 사유로 인하여 발생한 문제에 대해 변호사비나 기타 소송 비용을 포함하여 어떠한 의무, 손상, 합의, 위약금, 벌금, 비용 등이 발생할 경우, 샐러드랩 혹은 샐러드랩의 임직원들에게 책임이 없음을 증명하고 방어하는 데에 동의합니다. 또한, 유저는 데이터의 수집 혹은 서비스의 제공과 관련된 클레임이 발생 시 샐러드랩을 면책시킬 것에 동의합니다. 그러한 경우, 샐러드랩은 고객에게 클레임에 대한 서면 공문을 제공할 것입니다. 유저는 합리적인 선에서 어떤 주장을 방어하는 데 필요한 협조를 제공해야 합니다. 샐러드랩은 유저에 의해 면책된 클레임의 특별 방어 및 통제에 대한 책임을 맡을 권리를 가집니다.
14. 무보증
샐러드랩은 서비스를 현재의 모습 있는 그대로를 제공합니다. 샐러드랩 혹은 샐러드랩의 임직원은 서비스의 품질이나 성능, 특정 목적에의 적합성, 혹은 서비스의 사용을 통해 나오는 결과에 대하여 어떠한 주장이나 보증을 하지 않습니다. 샐러드랩은 서비스가 고객의 요구조건을 모두 만족시킬 수 있으며 서비스가 중단되지 않고, 적시에 제공되며, 안전하고, 오류가 없다고 명시적 또는 묵시적으로 보증하지 않습니다. 또한 본 서비스의 지적 재산권 침해 여부 및 매매 가능성에 대해서도 보증한 바가 없음을 밝힙니다.
15. 책임의 제한
샐러드랩은 데이터나 그 밖의 무형 자산의 사용 손실로부터 발생한 간접적, 우발적, 징벌적, 결과적인 손실발생 등을 포함하는 기타 손해에 대하여 관련법에 특별한 규정이 없는 한 책임을 지지 않습니다. 본 조가 고객의 손해를 완전히 배상하지 못하거나 중요한 목적을 달성하지 못하는 경우, 또는 샐러드랩이 그러한 손해의 가능성을 알고 있었거나 알아야 하는 경우에도 이러한 제한이 적용됩니다. 다만, 샐러드랩의 총 손해배상책임은 손해의 원인이 최초로 발생한 날을 기준으로 직전 1개월 이용료 합계(부가세 제외)를 초과하지 않습니다. 고객은 손해 및 그 원인을 안 날로부터 3개월 내 서면 청구하여야 하며, 제공된 서비스 크레딧은 손해배상액에서 상계됩니다.
16. 약관의 개정
샐러드랩은 관련 법령을 위반하지 않는 범위 내에서 본 약관을 수시로 개정할 수 있습니다.
샐러드랩은 약관을 개정하는 경우 적용일자 및 개정사유를 개정 전 약관과 함께 적용일자 7일 이전(고객에게 불리하거나 중대한 사항의 변경은 30일 이전)에 웹사이트 또는 어플리케이션 내 공지를 통하여 고객에게 통지합니다. 다만, 고객에게 불리한 내용의 약관 개정의 경우에는 이메일을 통하여 고객에게 추가 통지합니다.
샐러드랩은 개정 약관을 통지하면서 그와 함께 고객이 개정 약관의 효력 발생일까지 그에 대한 거부의 의사표시를 하지 않으면 개정약관에 승낙한 것으로 간주하겠다는 내용을 공지할 수 있습니다. 이러한 공지가 이루어진 경우, 고객이 개정 약관의 효력발생일까지 그에 대한 거부의사를 표시하지 않거나 탈퇴하지 않으면 그 고객은 개정약관에 정한 모든 내용에 대하여 동의한 것으로 간주됩니다.
샐러드랩은 개정 약관의 적용에 동의하지 않는 고객에 대하여 개정 약관의 내용을 적용할 수 없습니다. 이 경우 샐러드랩 및 고객은 이용계약을 해지할 수 있습니다. 개정된 약관은 원칙적으로 그 효력 발생일(적용일자)로부터 장래를 향하여 유효합니다.
17. 기타
샐러드랩에게 공지해야 할 사항들은 서울시 강남구 테헤란로 78길 14-11, 8층 주식회사 샐러드랩, 혹은 샐러드랩에 의해 제공된 다른 주소 및 연락처를 통해 통보 가능합니다. 공지 내용은 공식 이메일 혹은 우편을 통해 전송 가능하며, 실제 수령 시 공지된 것으로 간주됩니다. 유저에게 통보가 필요할 경우 회원가입 시 적힌 이메일 주소 혹은 웹사이트 상의 공지화면을 통해 통보하며, 이메일 수신시점 혹은 웹사이트 공지 15일 후 공지된 것으로 간주됩니다. 채무불이행으로 인한 권리 포기는 다음 채무불이행 권리 포기와는 별개 행위입니다.
본 약관 및 이용계약에 관한 분쟁은 대한민국법을 준거법으로 하고, 분쟁에 관한 소송은 서울중앙지방법원을 관할법원으로 합니다.
부칙
본 개정 약관은 2025년 10월 02일부터 효력이 발생합니다.
개인정보처리방침
주식회사 샐러드랩(이하 “샐러드랩”)는 유저들의 개인정보를 철저히 보호하며 불법적인 정보사용, 정보유출 등으로 인한 인권피해가 발생하지 않도록 노력하고 있습니다.
샐러드랩은 개인정보보호정책을 통하여 유저들이 제공하는 개인정보가 어떠한 용도와 방식으로 이용되고 있으며 개인정보보호를 위해 어떠한 조치가 취해지고 있는지 알려드립니다.
유저가 본 개인정보처리방침의 내용에 대하여 “동의” 버튼을 누르면, 개인정보 수집에 대해 동의한 것으로 간주됩니다.
1. 수집하는 개인정보의 항목 및 수집방법
1. 수집하는 개인정보의 항목
- 고객사의 정보 : 쇼핑몰명, 쇼핑몰URL, 쇼핑몰 대표전화, 쇼핑몰 대표 이메일, Google 로그인을 위한 로그인 정보 식별값, 이름, Google ID
- 고객의 정보 : 고객명, e-mail주소, 고객ID, 휴대전화번호, 구매정보(일시, 상품명, 배송정보, 등급, 상품가격, 수량), 소셜미디어 계정정보, 소셜미디어 포스팅 이미지 및 텍스트, 고객의 후기정보(작성자정보, 상점 ID, 상품 후기, 설문 답변정보)
2. 개인정보 수집 방법
샐러드랩은 유저에게 서비스를 제공하기 위한 필수적인 정보들을 제공 받고 있습니다. 인권 침해의 우려가 있는 민감한 개인정보(주민등록번호, 인종 및 민족, 사상 및 신조, 출신지 및 본적지, 정치적 성향 및 범죄기록, 건강상태 및 성생활 등)는 수집하지 않으며 부득이하게 수집해야 할 경우 유저들의 사전 동의를 반드시 구하도록 하고 있습니다. 개인정보 중 이메일(e-mail)과 휴대전화번호는 회원 인증, 서비스 제공, 고지사항 전달, 본인 의사 확인, 불만처리 등 의사소통의 경로 확보, 새로운 서비스나 이벤트 정보 등의 최신정보 안내의 용도로 사용됩니다. 샐러드랩은 어떠한 경우라도 유저의 개인정보를 사전에 밝힌 목적 이외의 다른 목적으로 사용하지 않으며, 해당 정보를 위부로 유출시키지 않습니다. 그러나 샐러드랩의 서비스 또는 광고 배너 등으로 링크되어 있는 타 사이트에서 유저의 동의를 거쳐 개인정보를 수집하는 행위에 대해서는 본 개인정보보호정책이 적용되지 않음을 알려드립니다.
- 고객의 정보 수집방법 : 고객사 웹사이트의 공개된 API활용, 소셜미디어 API활용 하거나, 웹문서를 통한 사용자 입력, 출력된 종이문서, 이메일로 일부 정보를 수집할 수도 있습니다.
2. 개인정보 수집목적 및 이용목적
샐러드랩은 제공하는 서비스의 원활한 제공을 위하여 유저의 동의 하에 유저의 개인정보를 수집하고 있습니다. 샐러드랩은 위의 목적 이외에는 수집된 개인정보를 사용할 수 없습니다. 다만 추후 개인정보의 사용목적과 용도가 변경될 경우에는 공지합니다. “개인정보”라 함은 생존하는 개인에 관한 정보로서 당해 정보에 포함되어 있는 당해 개인을 식별할 수 있는 정보(당해 정보만으로는 특정 개인을 식별할 수 없더라도 다른 정보와 용이하게 결합하여 식별할 수 있는 것을 포함)를 말합니다. 샐러드랩은 아래와 같은 서비스 제반 업무를 위하여 개인정보를 수집 및 이용합니다.
1. 리뷰 관리, CRM, 상품추천 서비스
샐러드랩은 고객사의 웹사이트에 배송안내 SMS 위탁발송, 고객상품 후기위탁관리(후기작성, 관리, 적립금지급관리 등), 설문조사(문항작성, 답변 관리), 고객 세그먼트 생성, 상품추천 알고리즘 개선, 프로모션 메시지 발송 등
2. 계정 관리
서비스 제공을 위한 본인 식별·인증, 회원자격 유지·관리, 서비스 부정이용 방지, 각종 고지·통지 목적 등
3. 개인정보 보유기간 및 이용기간
유저가 샐러드랩에서 제공하는 서비스를 이용하는 동안은 샐러드랩은 유저의 개인정보를 지속적으로 보유하며 편리한 서비스의 제공을 위한 기초 자료로 이용합니다. 다만 유저 본인이 개인정보를 변경하거나 삭제 요청을 하는 경우는 샐러드랩에서 정책에 따라서 삭제하여 추후 열람이나 이용이 불가능한 상태로 처리하고 있습니다.
4. 개인정보 제공 및 공유
개인정보는 원칙적으로 서비스와 무관한 제 3자에게 유저의 동의 없이 제공될 수 없습니다. 샐러드랩은 약관에 의거하여 다음과 같은 경우 개인정보를 유저의 동의 없이 제공, 판매할 수 있습니다.
1. 특정 개인을 식별할 수 없는 형태로 가공되어 샐러드랩과 계약한 개인 또는 고객에게 제공되는 경우
2. 통계작성, 학술연구 또는 시장조사를 위하여 필요한 경우로써 특정 개인을 식별할 수 없는 형태로 제공하는 경우
샐러드랩은 약관에 의거하여 다음과 같은 경우 개인정보를 유저의 동의 없이 제 3자에게 제공할 수 있습니다.
1. 유저가 서비스를 이용하여 타인에게 정신적 또는 물질적 피해를 줌으로써 그에 대한 법적인 조치를 취하기 위하여 개인정보를 공개해야 한다고 판단되는 충분한 근거가 있는 경우
2. 유저의 법령 또는 약관의 위반을 포함하여 부정행위 확인 등의 정보보호 업무를 위해 필요한 경우
3. 법에 의거하여 적법한 절차에 의한 수사기관이나 기타 정부기관으로부터 정보제공을 요청 받은 경우
4. 기타 법률에 의해 요구되는 경우
또한 Google API 등으로부터 수집한 정보를 외부에 제공하지 않으며, 정보주체의 동의 없이 Google 사용자 데이터를 공유하거나 판매, 임대, 공개하지 않습니다. 단, 법률에 의해 요구되거나(위 4조 3항에서 6항) 서비스 제공을 위해 필요한 경우(제8조)에 제3자에게 데이터를 제공할 수 있습니다. 회사는 Google 사용자 데이터의 공유, 이전 또는 공개 시 Google API 서비스 사용자 데이터 정책을 준수하며, 관련 데이터는 적절한 기술적 및 조직적 조치를 통해 안전하게 처리됩니다.
5. 개인정보 보유기간
개인정보 보유기간은 유저가 이용계약 종료를 신청하여 샐러드랩이 승인하기까지 입니다. 유저와 샐러드랩 간의 이용계약이 종료될 경우에는 유저의 개인정보에 대한 수집한 모든 정보를 삭제하고 수집을 중단합니다. 단, 다음의 정보에 대해서는 아래의 이유로 명시한 기간 동안 보존합니다.
1. 보관하는 정보 : 쇼핑몰 고객의 주문 관련 정보
- 보존이유 : 계약 또는 청약철회 등에 관한 기록 보존
- 보존기간: 샐러드랩이 제공하는 서비스 이용 후 5년이 지나면 자동으로 파기
- 보존근거 : 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률에 의해 보존 5년
6. 개인정보관련 기술적 관리적 대책보안
샐러드랩은 해킹이나 컴퓨터 바이러스 등에 의해 유저의 개인정보가 유출되거나 훼손되는 것을 막기 위해 최선을 다하고 있습니다. 개인정보의 훼손에 대비해서 자료를 수시로 백업하고 있고, 최신 백신프로그램을 이용하여 유저들의 개인정보나 자료가 누출되거나 손상되지 않도록 방지하고 있으며, 암호화 통신 등을 통하여 네트워크상에서 개인정보를 안전하게 전송할 수 있도록 하고 있습니다. 그리고 침입차단시스템을 이용하여 외부로부터의 무단 접근을 통제하고 있으며, 기타 시스템적으로 보안성을 확보하기 위한 가능한 모든 기술적 장치를 갖추려고 노력하고 있습니다. 샐러드랩의 개인정보관련 취급 직원은 담당자에 한정시키고 있고 이를 위한 별도의 비밀번호를 부여하여 정기적으로 갱신하고 있으며, 담당자에 대한 수시교육을 통하여 샐러드랩의 개인정보보호정책의 준수를 강조하고 있습니다. 샐러드랩은 유저 부주의로 인한 개인정보의 유출에 대해서는 책임을 지지 않으므로 유저 본인의 개인정보보호를 위해 노력을 기울여주시길 바랍니다.
7. 쿠키(cookie) 운영에 관한 사항
샐러드랩은 양질의 서비스를 제공하기 위해서 쿠키를 사용할 수 있습니다. 쿠키는 웹사이트를 운영하는데 이용되는 서버(HTTP)가 유저의 컴퓨터 브라우저에게 보내는 소량의 정보이며 유저들의 PC컴퓨터내의 하드디스크에 저장되기도 합니다. 샐러드랩이 양질의 서비스를 제공하기 위해서 쿠키를 사용할 때는 유저들은 쿠키에 대하여 사용여부를 선택할 수 있습니다. 이때 유저는 웹브라우저의 옵션을 통해서 쿠키가 저장될 때마다 확인을 거치거나 모든 쿠키의 저장을 거부할 수도 있습니다. 또한 샐러드랩은 유효한 법적 절차를 통하지 않고서는 쿠키의 정보를 제 3자에게 절대 공개하지 않습니다.
회사는 웹사이트 상에서 분석 도구인 Google Analytics를 사용할 수 있습니다. Google 웹 로그 분석에서 쿠키를 사용하는 방법에 대한 자세한 내용은 여기에서 확인할 수 있으며, 여기를 통해 모든 웹사이트에서 Google Analytics의 사용을 중지할 수도 있습니다.
8. 개인정보 위탁처리
샐러드랩은 서비스 향상을 위해서 유저들의 개인정보를 외부전문업체에 위탁하여 처리할 수 있습니다. 개인정보의 처리를 위탁하는 경우에는 미리 그 사실을 유저들에게 공지할 것입니다. 또한 위탁계약 등을 통하여 서비스제공자의 개인정보보호 관련 지시엄수, 개인정보에 관한 비밀유지, 제3자 제공의 금지 및 사고 시의 책임부담 등을 명확히 규정하고 당해 계약내용을 서면 또 전자적으로 보관할 것입니다.
샐러드랩의 개인정보 위탁처리 기관 및 위탁업무 내용은 아래와 같습니다.
1. 개인정보국내처리위탁 현황
이전받는자 | 이전되는 항목 | 이전목적 및 보유·이용기간 |
---|---|---|
주식회사 써머스플랫폼 | 1. 고객 : 전화번호, 이름 | 1. 고객 : 리뷰작성 / CRM 서비스 안내를 위한 메시지 발송 2. 고객사 : 과금, 결제, 서비스 이용 상태, 기타 공지 내용 등 정보 안내를 위한 메시지 발송 |
NICE페이먼츠(주) | 1. 고객사 : 결제자 정보(이메일), 거래/청구 정보(주문·청구서 번호, 가맹점ID 등) 2. 고객사 : 계좌이체/가상계좌 사용 시: 예금주명, 입금은행/계좌(가상계좌번호) 등 | 전자지급결제대행 및 결제처리·정산, 영수증/전표 발행, 부정거래 방지 및 민원 처리. 보유·이용기간: 전자금융거래법·상법 등 관련 법령의 의무 보존기간 또는 위탁계약 종료/회원탈퇴 시까지. |
2. 개인정보국외처리위탁 현황
이전받는자 | 이전국가 | 이전일시 및 방법 | 이전되는 항목 | 이전목적 및 보유·이용기간 |
---|---|---|---|---|
Amazon Web Services,Inc. | 미국 | 온라인 네트워크 | 고객 및 고객사 : 웹로그, 쿠키/세션,서비스 운영을 위해 저장·처리되는 고객사·고객 관련 데이터(운영 DB·파일·백업·로그 등 필요한 범위) | 물리적 데이터 저장 및 가공, 시스템 인프라 클 라우드를 통한 물리적 운영환경위탁 보유·이용기간: 서비스 전체 해지 후 12개월 |
Datadog | 미국 | 온라인 네트워크 | 고객 및 고객사 : 시스템 로그/메트릭/오류 이벤트, IP 일부·User-Agent 등 운영 메타 데이터 | 목적 : 애플리케이션 성능/장애 모니터링 및 제품 분석 보유·이용기간: 회원 탈퇴 시 혹은위탁계약종료시까지 |
Google LLC | 미국 | 온라인 네트워크 | 고객 및 고객사 : GA4·태그 기반 쿠키/디바이스 ID/이벤트 데이터 | 이전목적: 애플리케이션 성능/장애 모니터링 및 제품 분석 보유·이용기간: 회원 탈퇴 시 혹은위탁계약종료시까지 |
Meta Platforms, Inc. | 미국 | 온라인 네트워크 | 고객사 : 픽셀/Conversions API 이벤트·쿠키 정보 | 이전목적:광고집행 보유·이용기간: 회원 탈퇴 시 혹은위탁계약종료시까지 |
9. 개인정보 관련 의견 수렴 및 불만처리에 관한 사항
샐러드랩은 개인정보보호와 관련하여 유저의 의견을 수렴하고 있으며 불만을 처리하기 위하여 모든 절차와 방법을 마련하고 있습니다. 유저는 샐러드랩의 개인정보 관리 책임자 및 담당자에게 불만사항을 신고할 수 있으며, 샐러드랩은 유저의 신고사항에 대하여 신속하고도 충분한 답변을 해 드릴 것입니다. 또 정부에서 설치하여 운영 중인 아래의 기관에 불만을 처리할 수 있습니다.
1. 개인정보침해신고센터(한국인터넷진흥원 KISA) — 국번없이 118, 웹: privacy.kisa.or.kr.
2. 개인정보분쟁조정위원회(개인정보보호위원회 소속) — 1833-6972, 웹: kopico.go.kr.
3. 대검찰청 사이버수사과 — 웹: spo.go.kr, 1301(검찰 민원 콜센터).
4. 경찰청 사이버범죄 신고시스템(ECRM) — 웹: ecrm.police.go.kr, 112(긴급) / 182(민원·상담).
10. 개인정보 관리 책임자 및 담당자
샐러드랩은 유저의 소중한 정보를 안전하게 관리하도록 최선을 다하고 있습니다. 개인정보를 보호하는데 있어 귀하께 고지한 사항들에 반하는 사고가 발생할 경우 개인정보관리 책임자가 책임을 집니다. 샐러드랩은 개인정보에 대한 의견수렴 및 불만처리를 담당하는 개인정보 관리 책임자 및 담당자를 지정하고 있고, 연락처는 아래와 같습니다.
개인정보 관리 책임자 개인정보 관리 담당자
이름 김태완 연락처 [email protected]
부칙 법령, 정책 또는 보안기술의 변경에 따라 내용의 추가, 삭제 및 변경이 있을 시에는 변경사항 시행일 7일 전부터 당사 사이트의 공지사항을 통하여 고지합니다.
개인정보처리방침 시행 일자 : 2025년 10월 02일
SaladLab Service Terms of Use
These Terms deal with the conditions and various matters related to the use of the e‑commerce IT solution services of SaladLab Co., Ltd. (“SaladLab”) called AlphaSolution (AlphaReview, AlphaUpsell, AlphaPush, AlphaAds at “https://alph.kr“, and I’mReport “https://imreport.io”) (the “Services”).
These Terms are a contract between SaladLab and the store administrators who directly utilize the Services (each, the “Customer Company”), and the users who are directly or indirectly affected by the Services—such as by writing reviews or receiving product recommendations (each, the “Customer”). A Customer or Customer Company agrees to these Terms by signing up as a member, or, if there is no sign‑up process, by actually using the Services. For Customers who have not signed up, provision of some Service functions may be restricted.
If a Customer or Customer Company is a minor, please use the Services only after obtaining the consent of a legal representative. If you are agreeing to these Terms on behalf of a Customer or Customer Company, you represent and warrant that you have all authority to cause these Terms to apply to that Customer. If you do not agree to the contents of these Terms or do not have authority to agree, please do not in any way use or participate in any functionality provided by the Services in any manner.
1. Definitions
“Services” means all services that SaladLab provides to Customers through software, and the specific services are collectively defined as “AlphaSolution” (or “AlphaApps”).
“AlphaReview” means a review‑writing/management solution service that SaladLab develops and operates by being embedded in a Customer Company’s website or provided as software (including desktop and mobile applications).
“AlphaUpsell” means a product recommendation solution service that SaladLab develops and operates by being embedded in a Customer Company’s website or provided as software (including desktop and mobile applications).
“AlphaPush” means a customer‑management/messaging/CRM solution service that SaladLab develops and operates by being embedded in a Customer Company’s website or provided as software (including desktop and mobile applications).
“AlphaAds” means an online advertising automation solution service that SaladLab develops and operates by being embedded in a Customer Company’s website or provided as software (including desktop and mobile applications).
“I’mReport (https://imreport.io)” means a marketing data analysis/reporting/management solution that SaladLab develops and operates by being embedded in a Customer Company’s website or provided as software (including desktop and mobile applications).
“Customer Company” means an individual or corporate client that utilizes the Services to perform work directly.
“Customer” means any individual or corporate consumer connected to the Services through a Customer Company.
“User” means, collectively, the service users comprising the Customer Companies and the Customers.
“Data” means text, photos, videos, files or any and all information or content that a User posts on the Services or transmits through the Services.
“Account” means the User’s ID created in the Services to record Data and enable use of the Services.
2. Use of the Services
When Customers use the Services, they begin use under these Terms by signing up as a member and using the Services embedded in the Customer Company’s website. A Customer creates an account by setting an email‑format user ID and password through the sign‑up or other process, or the Services create the Customer’s account automatically based on order information generated on the Customer Company’s website.
SaladLab grants Users a personal, non‑transferable and non‑exclusive license to use the Services. However, patent rights, copyrights and all other intellectual property rights in the websites, applications, software and all information and materials provided in connection with the Services belong to SaladLab, and the right to use SaladLab’s intellectual property beyond use of the Services is not granted.
Maintaining and safeguarding the relevant login information is the responsibility of the User. If the User discovers that the User’s account is being used by a third party without consent, the User must immediately notify [email protected].
SaladLab has the obligation and responsibility to continuously improve service quality and the customer experience. To this end, SaladLab has the right to change or discontinue certain functions or designs of the Services without the Customer’s prior consent.
Legal relationships concerning add‑ons or third‑party services provided by third parties are not subject to these Terms.
Users may not assign, sell, provide as collateral or otherwise dispose of the rights and contractual status under these Terms to any third party.
3. Conformity with Industry Standards and Applicable Laws
Matters not prescribed in these Terms and the interpretation of these Terms shall be governed by applicable laws, including the Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, the Act on the Regulation of Terms and Conditions, and the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection. SaladLab may, as necessary, establish separate service operation policies in connection with the operation of the Services.
4. Rights and Responsibilities for Data
Within the scope necessary to provide and operate the Services, SaladLab has the right, worldwide, to use, store, modify, reproduce, transmit to the public, display and distribute Data that Users post or transmit. By agreeing to these Terms, Users consent to SaladLab having such rights. These rights will not be used for any purpose other than for the provision and operation of the Services.
If SaladLab determines that Data violates laws, these Terms or social norms, SaladLab may delete such Data or block access to it, and may restrict use of the Services by the Customer who posted or transmitted the Data. However, SaladLab does not have the obligation to check and review Data or to delete or block it.
SaladLab endeavors to ensure that all facilities where Data is stored and processed can operate stably and completely. However, if Data is deleted due to unavoidable reasons such as natural disasters or due to negligence, SaladLab does not have the obligation to provide backups.
5. Company’s Obligations
SaladLab shall comply with applicable laws and these Terms and shall make best efforts to provide the Services continuously and stably.
To enable Users to use the Services safely, SaladLab shall establish security systems to protect personal information (including credit information) and shall publish and comply with its Privacy Policy.
If opinions or complaints raised by Users in connection with the use of the Services are deemed justified, SaladLab shall handle them and may deliver to Users the handling process and results via notices in the Services or via email.
SaladLab may not provide to third parties, without the Customer Company’s consent, non‑public information such as the Customer Company store’s sales information and order information arising from use of the Services.
Pursuant to Articles 4, 5 and 7 of the Notice of the Ministry of Science and ICT (regarding prevention of user harm caused by falsified caller IDs), a party that transmits a falsified caller ID may have provision of its line to the Customer Company suspended.
To prevent manipulation of caller ID, SaladLab provides and operates a caller ID pre‑registration service through number verification.
To prevent fraudulent sign‑ups using another person’s name when a Customer Company registers, SaladLab operates an identity verification procedure through document verification.
SaladLab shall provide the Services only after the Customer Company has completed caller ID pre‑registration and the identity verification procedure.
SaladLab may utilize, solely for the purpose of improving the Customer Company’s interests, generally public information such as the Customer Company store’s review information and product information arising from use of the Services. If the Customer Company expresses refusal, SaladLab may not utilize such review or product information.
6. Customer Company’s Obligations
The Customer Company shall comply with applicable laws, these Terms, service operation policies, user guides, and matters announced or notified by SaladLab, and shall not engage in acts that interfere with SaladLab’s business (including, for example, configuring the Customer Company website with illegal information or in violation of laws).
At sign‑up, the Customer Company shall complete identity verification using the method provided by SaladLab to prevent fraudulent sign‑ups before using the Services.
The Customer Company shall use the Customer Company account solely for the purpose of using the Services.
Under no circumstances shall the Customer Company, without SaladLab’s prior consent, create, distribute, install or induce the use of agents, robots, scripts, spiders, spyware or other means to do any of the following, nor attempt such acts by improper methods: 1) accessing the Services in a manner not provided by SaladLab; 2) fraudulently generating or increasing impression counts or click counts; 3) causing load on SaladLab’s servers and facilities; 4) otherwise interfering with normal operation of the Services.
The Customer Company shall not lend or assign the purchased right to use the Services to others, nor shall it borrow or acquire the right to use the Services purchased by others.
The Customer Company shall not, without SaladLab’s consent, use its account for the purpose of advertising a third party’s website, products, services or information.
The Customer Company shall not enter in Customer Company information the information of another person who is not the Customer Company or the Customer Company’s employees, or false information.
The Customer Company shall not provide, disclose or divulge to third parties any and all information obtained in the course of using the Services—such as materials about the Services or information regarding service applications and fees.
To verify provision of the Services or whether this Article has been violated, the Customer Company shall faithfully comply if SaladLab requests the provision of materials or access rights and an explanation of relevant facts.
If, without SaladLab’s fault, the Customer Company violates these Terms or applicable laws and a third party raises civil/criminal issues against SaladLab, the Customer Company shall actively cooperate to resolve such issues and shall compensate SaladLab for any damages incurred.
To prevent manipulation of caller ID, the Customer Company shall use the Services after pre‑registering the caller ID through number verification.
7. Customer Obligations
In connection with use of the Services, Customers must not engage in the following acts.
Infringing SaladLab’s, a Customer Company’s or a third party’s intellectual property rights such as copyrights, trademarks and patent rights, rights of reputation, privacy rights, or other statutory or contractual rights.
Using violent expressions; sexual expressions; expressions discriminatory on the basis of gender or social status; or other anti‑social expressions or expressions that cause discomfort to others.
Sending identical or similar messages repeatedly or to multiple recipients, or otherwise engaging in acts deemed spam.
Illegally manipulating the Services using technical means or interfering with the Services’ servers and network systems.
Reverse‑engineering the Services’ software, attempting to extract source code, copying, disassembling, imitating or otherwise modifying the Services.
Other acts that violate laws or social norms.
8. Service Scope and Fees
SaladLab may charge certain fees in connection with Services provided to Customer Companies. Specific matters such as prices of the Services that SaladLab provides, methods of payment, timing of payment, etc. are posted on the website, etc. The scope and content of the Services and matters such as service usage fees may be changed from time to time in accordance with SaladLab’s policies.
In connection with use of the Services, Customers bear at their own responsibility the costs required to use wireless internet or internet, and SaladLab assumes no liability in connection therewith.
9. Management of Customer Information
For smooth provision of the Services, SaladLab may receive certain information from Users. SaladLab processes User information by appropriate methods within the scope necessary to provide the Services.
Upon the Customer’s written request or upon termination or other end of this agreement, SaladLab will destroy or return information received from the Customer. If, under the Personal Information Protection Act or other applicable laws, the Customer or the Customer’s personal information administrator must provide to an individual or competent authority relevant information or access rights to personal information of the Customer, SaladLab shall fulfill its cooperation duties necessary therefor.
Protection and processing of Customers’ personal information are governed by applicable laws and SaladLab’s Privacy Policy. SaladLab’s Privacy Policy posted and announced in the Services forms part of these Terms and the Customer agrees thereto. SaladLab assumes no responsibility for Customer information disclosed due to the Customer’s fault.
10. Posting of Matters Related to Transactions
Through the admin screen of the Services, the website, application, SMS or email, advertisements and information of Customer Companies and matters such as receipts, reservation status and payment details concerning transactions between Customers and Customer Companies may be posted. Customers may refuse to receive emails containing advertisements.
SaladLab is not an agent, proxy or intermediary of Customer Companies, and matters concerning advertisements and transactions are provided solely in the name of Customer Companies. SaladLab does not warrant the truth of such matters. SaladLab assumes no responsibility for transactions between Customers and Customer Companies.
11. Suspension and Termination of the Services
For reasons of laws, administrative dispositions, or business or technical reasons, SaladLab may, after notifying Customers, temporarily or permanently suspend or terminate provision of all or part of the Services; and in the event maintenance of equipment, inspections or functional failures occur, SaladLab may temporarily suspend provision of the Services without prior notice.
12. Termination of the Service Use Agreement
A Customer may terminate the service use agreement with SaladLab. If there is a Customer’s request for termination, SaladLab shall promptly take corresponding measures.
If a Customer violates obligations under these Terms; if one year has elapsed since the last access time; or if there exist other reasonable grounds to refuse provision of the Services, SaladLab may terminate the service use agreement with such Customer without prior notice.
If the service use agreement is terminated, SaladLab will delete all of the Customer’s personal information and Data except for information that SaladLab must retain under applicable laws and the Privacy Policy. Even if termination is withdrawn, deleted information may not be recoverable.
13. Indemnification
If (1) a User violates specific provisions of these Terms, or (2) in the course of the User’s use of the Services an issue arises for reasons not attributable to SaladLab, the User agrees to defend and hold harmless SaladLab or SaladLab’s officers and employees from any obligations, damages, settlements, penalties, fines and costs including attorneys’ fees. The User also agrees to indemnify SaladLab if a claim arises related to the collection of Data or provision of the Services. In such cases, SaladLab will provide the Customer with a written notice of the claim. The User shall provide reasonable cooperation necessary to defend any claim. SaladLab reserves the right to assume responsibility for the exclusive defense and control of a claim indemnified by the User.
14. No Warranties
SaladLab provides the Services in their current form as‑is. SaladLab or SaladLab’s officers and employees make no representations or warranties regarding the quality or performance of the Services, fitness for a particular purpose, or results obtained through the use of the Services. SaladLab does not expressly or implicitly warrant that the Services will satisfy all Customer requirements, will not be interrupted, will be provided in a timely manner, will be secure, or will be error‑free. SaladLab also makes no warranty regarding non‑infringement or merchantability of the Services.
15. Limitation of Liability
SaladLab shall not be liable, unless otherwise specially provided by applicable laws, for other damages including indirect, incidental, punitive or consequential damages including damages arising from loss of use of Data or other intangible assets. This limitation applies even if this Article does not fully compensate a Customer’s damages or fails to accomplish its essential purpose, or even if SaladLab knew or should have known of the possibility of such damages. However, SaladLab’s total aggregate liability shall not exceed the sum of service fees (VAT excluded) for the one (1) month immediately preceding, based on the date on which the cause first occurred. The Customer must submit a written claim within three (3) months from the date the Customer became aware of the damage and its cause, and service credits provided shall be set off against damages.
16. Amendments to the Terms
Within the scope not violating applicable laws, SaladLab may amend these Terms from time to time. When amending, SaladLab will notify Customers of the effective date and reasons for amendment together with the current Terms seven (7) days prior to the effective date (thirty (30) days prior for changes that are disadvantageous or material to Customers) via notices on the website or in the application. However, for amendments that are disadvantageous to Customers, SaladLab will give additional notice by email.
When notifying the amended Terms, SaladLab may announce that if the Customer does not express an intention to refuse by the effective date of the amended Terms, the Customer will be deemed to have consented to the amended Terms. If such an announcement is made and the Customer does not express refusal or does not withdraw by the effective date of the amended Terms, that Customer is deemed to have agreed to all provisions of the amended Terms. SaladLab may not apply the contents of the amended Terms to customers who do not agree to the amended Terms. In such case, SaladLab and the Customer may terminate the service use agreement. In principle, amended Terms are valid prospectively from the effective date (application date).
17. Miscellaneous
Matters that must be notified to SaladLab may be notified to: 8F, 14‑11, Teheran‑ro 78‑gil, Gangnam‑gu, Seoul, Republic of Korea, SaladLab Co., Ltd., or via another address and contact provided by SaladLab. Notices may be sent by official email or by post and are deemed given upon actual receipt. If notice to a User is required, SaladLab may notify via the email address written at sign‑up or via a notice screen on the website, and notice is deemed given at the time the email is received or fifteen (15) days after posting on the website. A waiver of rights due to non‑performance is a separate act from a waiver of rights due to any subsequent non‑performance.
Disputes regarding these Terms and the service use agreement shall be governed by the laws of the Republic of Korea, and litigation regarding disputes shall be subject to the jurisdiction of the Seoul Central District Court.
Supplementary Provision
These amended Terms take effect on October 2, 2025.
Privacy Policy
SaladLab Co., Ltd. (“SaladLab”) strictly protects Users’ personal information and endeavors to prevent human‑rights violations caused by illegal information use and information leakage.
Through this Privacy Policy, SaladLab informs Users of the purposes and methods by which personal information provided by Users is used and what measures are taken to protect personal information.
If a User clicks the “Agree” button to the contents of this Privacy Policy, the User is deemed to have agreed to the collection of personal information.
1. Items of Personal Information Collected and Collection Methods
1) Items of personal information collected
Information of Customer Companies: store name, store URL, store representative phone number, store representative email, login identification value for Google login, name, Google ID.
Information of Customers: customer name, e‑mail address, customer ID, mobile phone number, purchase information (date/time, product name, delivery information, grade, product price, quantity), social media account information, social media posting images and texts, and review information (author information, store ID, product reviews, survey response information).
2) Methods of collection of personal information
SaladLab receives information essential to provide the Services. Sensitive personal information (resident registration number, race and ethnicity, ideology and creed, place of origin and domicile, political preferences and criminal records, health status and sexual life, etc.) that has the risk of infringing human rights is not collected; if it must unavoidably be collected, prior consent of Users is obtained. Among personal information, e‑mail addresses and mobile phone numbers are used for member authentication, provision of services, delivery of notices, confirmation of intent, handling of complaints, securing a channel of communication, and provision of the latest information such as new services or event information. SaladLab will not use Users’ personal information for any purpose other than the stated purposes, nor leak such information to the outside. However, please note that this Privacy Policy does not apply to the acts of collecting personal information, with Users’ consent, by other sites linked through SaladLab’s Services or advertising banners.
— Methods of collecting Customers’ information: utilization of open APIs of Customer Company websites, use of social media APIs, user input through web documents, printed paper documents, and in some cases, email.
2. Purposes of Collection and Use of Personal Information
With Users’ consent, SaladLab is collecting Users’ personal information for the smooth provision of the Services. SaladLab may not use collected personal information for purposes other than the above; however, if purposes and uses of personal information change in the future, SaladLab will give notice. “Personal information” means information about a living individual that can identify the individual included in the information (including cases where a specific individual cannot be identified by the information alone, but can be easily identified when combined with other information). SaladLab collects and uses personal information for the following service‑related tasks.
Review management, CRM and product recommendation services: delegated transmission of delivery‑notice SMS on a Customer Company’s website; delegated management of customer product reviews (review writing, management, reward/point payment management, etc.); surveys (question creation, response management); creation of customer segments; improvement of product recommendation algorithms; sending promotional messages.
Account management: identification and authentication for service provision, maintenance and management of membership, prevention of fraudulent use of services, purposes of various notices and communications, etc.
3. Retention and Use Period of Personal Information
While a User uses services provided by SaladLab, SaladLab continuously retains the User’s personal information and uses it as basic data for providing convenient services. However, if the User changes or requests deletion of personal information, SaladLab deletes it in accordance with policy so that it is not viewable or usable thereafter.
4. Provision and Sharing of Personal Information
In principle, personal information cannot be provided to unrelated third parties without Users’ consent. Pursuant to the Terms, SaladLab may provide or sell personal information without Users’ consent in the following cases.
Where it is processed in a form that cannot identify a specific individual and provided to individuals or Customers with whom SaladLab has contracted.
Where it is necessary for the preparation of statistics, academic research or market research and is provided in a form that cannot identify a specific individual.
Pursuant to the Terms, SaladLab may provide personal information to third parties without Users’ consent in the following cases.
Where sufficient grounds exist to determine that personal information must be disclosed to take legal action due to mental or material harm caused to others through the User’s use of the Services.
Where necessary for information‑security tasks such as confirming fraudulent acts, including the User’s violation of laws or the Terms.
Where information is requested by investigative or other government agencies in accordance with law through due procedures.
Where required by other laws.
In addition, information collected through Google APIs is not provided to external parties, and without the data subject’s consent, Google user data is not shared, sold, rented or disclosed. However, data may be provided to third parties where required by law (Items 3 to 6 above in Article 4) or as necessary to provide the Services (Article 8). The Company complies with the Google API Services User Data Policy when sharing, transferring or disclosing Google user data, and the relevant data is handled securely through appropriate technical and organizational measures.
5. Retention Period of Personal Information
The retention period of personal information lasts until the User applies for termination of the use agreement and SaladLab approves it. When the use agreement between the User and SaladLab is terminated, all information collected about the User’s personal information is deleted and collection is discontinued. However, the following information is retained for the period specified below for the reasons stated below.
Information retained: order information of store customers — Reason for retention: retention of records regarding contracts or withdrawal of subscription — Retention period: automatically destroyed after five (5) years have elapsed since use of the services provided by SaladLab — Basis for retention: retained for five (5) years pursuant to the Act on Consumer Protection in Electronic Commerce.
6. Technical and Administrative Measures Concerning Personal Information
SaladLab does its best to prevent Users’ personal information from being leaked or damaged due to hacking or computer viruses. To prepare against damage to personal information, SaladLab backs up data from time to time; uses the latest anti‑virus programs to prevent Users’ personal information or data from being leaked or damaged; and enables secure transmission of personal information on networks through encrypted communications. SaladLab uses intrusion‑prevention systems to control unauthorized access from outside and endeavors to equip all feasible technical devices to ensure system security. SaladLab limits staff handling personal information to those in charge, assigns separate passwords that are regularly updated, and through frequent training emphasizes compliance with SaladLab’s personal‑information protection policies. SaladLab is not responsible for leakage of personal information due to Users’ carelessness, so please make efforts to protect your own personal information.
7. Matters Concerning Operation of Cookies
To provide high‑quality services, SaladLab may use cookies. Cookies are small amounts of information that the server (HTTP) operating the website sends to Users’ computer browsers and may be stored on Users’ hard disks. When using cookies to provide high‑quality services, Users can choose whether to use cookies. Users can set the options of their web browser to require confirmation whenever a cookie is stored or to refuse storage of all cookies. Also, SaladLab will never disclose cookie information to third parties without valid legal procedures.
The Company may use the analytics tool Google Analytics on its website. Details on how cookies are used in Google Web Analytics can be found here, and Google Analytics can be disabled for all websites here.
8. Outsourcing of Personal Information Processing
To improve services, SaladLab may outsource processing of personal information to external specialist companies. If processing of personal information is outsourced, SaladLab will notify Users in advance. Through outsourcing contracts, SaladLab will clearly stipulate compliance with instructions related to personal‑information protection by the service provider, confidentiality regarding personal information, prohibition of provision to third parties, and responsibility in case of an incident, and will keep such contract in writing or electronically. The institutions to which SaladLab outsources personal information and outsourced tasks are as follows.
1) Status of Domestic Personal Information Processing/Outsourcing
Recipient | Items Transferred | Purpose and Retention/Use Period |
---|---|---|
Summers Platform Co., Ltd. | 1. Customers: phone number, name 2. Customer Companies: phone number and name of personnel such as manager/billing staff registered in the system | 1. Customers: sending messages for review writing/CRM service guidance 2. Customer Companies: sending messages to provide information such as billing, payment, service usage status and other notices |
NICE Payments Co., Ltd. | 1. Customer Companies : Payer information (email), transaction/billing information (order/invoice number, merchant ID, etc.) 2. Customer Companies: When using account transfer/virtual account: account holder name, depositing bank/account (virtual account number), etc. | Electronic payment agency and payment processing/settlement, issuance of receipts/slips, prevention of fraudulent transactions and handling of civil complaints. Retention/Use Period: the statutory retention period under the Electronic Financial Transactions Act, the Commercial Act, etc., or until termination of the outsourcing contract/member withdrawal. |
2) Status of Cross‑Border Personal Information Processing/Outsourcing
Recipient | Country | Time and Method | Items Transferred | Purpose and Retention/Use Period |
---|---|---|---|---|
Amazon Web Services, Inc. | USA | Online network | Customer and Customer Companies : Web logs, cookies/sessions, and Customer Company/Customer data stored/processed for service operation (operational DB/files/backups/logs, within the necessary scope) | Physical data storage and processing; entrustment of the physical operating environment through system infrastructure cloud Retention/Use Period: 12 months after full service termination |
Datadog | USA | Online network | Customer and Customer Companies : System logs/metrics/error events; partial IP; operations metadata such as User‑Agent | Purpose: application performance/failure monitoring and product analysis Retention/Use Period: until member withdrawal or until termination of the outsourcing contract |
Google LLC | USA | Online network | Customer and Customer Companies : GA4/tag‑based cookies/device IDs/event data | Purpose of transfer: application performance/failure monitoring and product analysis Retention/Use Period: until member withdrawal or until termination of the outsourcing contract |
Meta Platforms, Inc. | USA | Online network | Customer Companies : Pixel/Conversions API events and cookie information | Purpose of transfer: advertising execution Retention/Use Period: until member withdrawal or until termination of the outsourcing contract |
9. Matters Concerning Collection of Opinions and Handling of Complaints on Personal Information
SaladLab collects Users’ opinions related to personal‑information protection and has prepared all procedures and methods to handle complaints. Users may report complaints to SaladLab’s privacy officer and manager, and SaladLab will provide a swift and sufficient response to Users’ reports. Complaints may also be filed with the following government agencies.
Personal Information Infringement Report Center (Korea Internet & Security Agency, KISA) — 118 (no area code), website: privacy.kisa.or.kr.
Personal Information Dispute Mediation Committee (under the Personal Information Protection Commission) — 1833‑6972, website: kopico.go.kr.
Supreme Prosecutors’ Office Cyber Investigation Department — website: spo.go.kr, 1301 (Prosecutors’ Office civil service call center).
National Police Agency Cybercrime Report System (ECRM) — website: ecrm.police.go.kr, 112 (emergency) / 182 (civil affairs/consultation).
10. Privacy Officer and Manager
SaladLab does its best to manage Users’ valuable information safely. If an incident contrary to the matters notified to you concerning protection of personal information occurs, the privacy officer is responsible. SaladLab designates a privacy officer and a privacy manager who are responsible for collecting opinions and handling complaints regarding personal information, and the contact information is as follows.
Privacy Officer / Privacy Manager — Name: Tae Wan Kim — Contact: [email protected]
Supplementary Provision
If there are additions, deletions or changes due to amendments in laws, policies or security technologies, we will post a notice of the changes on our website from seven (7) days prior to the effective date.
Effective date of the Privacy Policy: October 2, 2025.